Jak pečuji o svoje tělo třeba já

Lidé se mě často ptají, jak je to možné, že jsem tak štíhlá a mám tolik energie. Měřím totiž 165 centimetrů, vážím 55-57 kilo a působím asi drobně. 

Nedržím žádné diety. Myslím si, že když člověk alespoň trochu dodržuje zásady zdravého životního stylu, může se cítit zdravě a v kondici docela dlouho. Ale ani tady se nemá nic moc přehánět. Extrémy mohou tělu naopak ublížit.

Jím často, minimálně 5x denně, nikdy bych nevyrazila z domu bez snídaně, hlavně vločky s jogurtem.

Vstávám v 6 hodin ráno a jdu na hodinu na procházku s retrívrem. Chodím rychle, vlastně tak trošku venčí pejsek mě. Lidé se tím někdy baví, ale mně to nevadí, mám pak lepší postavu. Hezky se proberu a je to krásné pro duši. Hodně geniálních myšlenek mě napadne právě při procházce. A abych je nezapomněla, píšu si sama sobě sms….Také pozoruji přírodu a potkávám sousedy, což by se mi při mém pracovním vytížení bez pejska nepodařilo.

Alespoň 2x týdně si zacvičím jógu, někdy jedu na jógový víkend ke kamarádce. Sem tam si jdu zaplavat, na  kolo, na lyže, na brusle, na aquaerobik. Ale nejraději chodím na túry a dlouhé procházky.

Sem tam jdu do sauny, na kosmetiku a thajskou masáž.

Četla jsem, že nejzdravější potraviny jsou losos, brambory, tmavá čokoláda, brokolice, avokádo, citron, vlašské ořechy, česnek, špenát, luštěniny. Všechny jím ráda, ale nejen je. Často jím ryby a sushi, sýry, havně kozí, mozzarelu, bílé jogurty, rajčata a melouny. Nejím moc maso, hlavně ne vepřové, uzeniny, jakékoliv konzervy.  Vůbec nepiju slazené nápoje, mám ráda kávu, zázvorový a bylinkový čaj s medem, sem tam bílé víno. Ale nejraději ze všeho mám meruňky a avokádo. A tmavý chléb.

Moc ráda si dopřeju dobrotky. Miluji mazanec a vánočku od maminky, s ořechy a rozinkami. A višně v čokoládě. A „after eight“ zmrzlinu s čokoládou.

Snažím se pokud možno nejíst léky, pokud to není absolutně nutné. Vyhýbám se vitamínům a potravinovým doplňkům v tabletách, kdysi mě učili, abych vitamíny získávala z jídla, protože se lépe vstřebávají a nepředávkuji se.

Chodím na pravidelné preventivní prohlídky, 1krát za rok. A k zubaři. Taková servisní prohlídka. Říkám si, že lepší je objevit chorobu brzy, pak je vyšší naděje na vyléčení.

Snažím se nesedřít do úmoru a pořád  myslím na to, co se učím díky práci – že stres, málo odpočinku, přecházení nachlazení a viróz, kouření a málo vitamínů – hlavně D – může vést k  velmi závažným nemocem, třeba k roztroušené skleróze.

Mám ještě na čem pracovat – více spát a pít více vody. To je důležité pro pleť, ledviny, mozek, oči,  cévy, všechno….

Také máte něco, na čem by se dalo pracovat, abyste byli dlouho „zdraví a krásní“? :-)

 

Novinky na email