Přijmout kritiku není nikdy lehké. A je moc důležité, jak je formulovaná. Já mám raději výraz zpětná vazba. Tyto formy rozlišuji – zpětná vazba je vyjádření pocitu z chování někoho jiného a konstruktivní doporučení s cílem pomoci k pozitivní změně. Za kritiku považuji výčitku a spíše nediplomatickou komunikaci, která hrozí konfliktem. Myslím, že tyto formy by se měly rozlišovat. V soukromí, ale obzvláště v zaměstnání, chceme-li budovat dobré vztahy a pozitivní atmosféru.
Jak tedy přijmout kritiku? Požádat o formu konstruktivního feedbacku, o přijatelné vyjádření a vysvětlení. Potom za zpětnou vazbu poděkovat a přemýšlet o ní, o tom, proč přišla a co bych měla změnit. Nebránit se útokem.
Pokud si myslím, že jsem kritizována neprávem, požádala bych o schůzku a bez emocí bych řekla fakta svůj názor, fakta. Důležité je nechat si nějaký čas na rozmyšlenou, neřešit situaci unáhleně pod vlivem negativních emocí.
Novinky na email