Proč by se měl šéf pravidelně projít po firmě a hovořit se zaměstnanci

12.04.2018

promo image

Často je to větší motivace pro zaměstnance než navýšení platu. Vidí skutečný zájem o zaměstnance a snahu vedení o objektivitu a řešení případných problémů. Zájem o zaměstnance  se často pouze teoreticky proklamuje jako hodnota firmy. Pro zaměstnance je asi těžko uvěřitelné, že jsou tím nejdůležitějším, co firma má, když se o ně a jejich názory vlastně nikdo nezajímá. Nestačí formální  pravidelné schůzky nadřízených s podřízenými v kanceláři šéfa, lidé se cítí jistější na svém pracovním místě. Nadřízený má tak šanci dozvědět se velmi cenné praktické informace o tom, jak firma funguje a jestli je někde nějaký problém. Nebo jestli někoho zrovna trápí něco v soukromí a potřebuje podporu .

Setkávám se s tím, že šéfové firem dostávají pouze informace zprostředkovaně od vedoucích pracovních týmů, a ty mohou být z různých důvodů zkreslené.  Ať již záměrně nebo díky špatnému pochopení situace. Tato cesta neodkryje včas i třeba jen drobné problémy, které mohou postupně narůst do velkých rozměrů a mít vliv na chod celé firmy, spokojenost zaměstnanců a nakonec i na ekonomické výsledky.    

Připomínám manažerům, že je důležitější věnovat čas svým podřízeným, než si co nejdříve splnit svoje úkoly u pracovního stolu. Aby se jim nestalo, že jim podřízení odejdou pro nezájem šéfa nebo špatné vedení. Manažeři sami bez podřízených totiž svůj úkol jen těžko zvládnou. A platí to i naopak.

Novinky na email